📌 Fikret Otyam 1950’li yıllarda Anadolu’da yaptığı seyahatlerin röportajlarını “Gide gide” olarak Cumhuriyet Gazetesinde tefrika edilmesi ve çektiği fotoğraflar ve daha sonra kitap haline getirmesi fotoğrafçıların gözlerini Anadolu’ya çevirmesine ön ayak olacaktır.
Fotoğrafın gerçekçiliği ile gerçeğin mekanik bir araç ve teknik ile, kayıplara ve bozulmalara rağmen kendisine en yakın kopyası elde edilebilir. Yani insanın gözlemlemekten başka rolü olmadığı bir mekanik yeniden üretim işlemdir bu yapılan.
.
Dolayısıyla fotoğrafın emekleme ve büyüme dönemlerinde toplumsal gerçekçiliğin bilinçli ya da değil işin içinde olduğu söylenebilir. Bu zaten kaçınılmaz.
.
“Çağdaşlık ve Fotoğrafta Çağdaş Gerçekçilik”. Okyar Atilla kültür, sanat, gezi rehberiniz Arka Plan Sanat’ın 25. sayısında sizler için yazdı…
.
📰 Dijitalleşen dünyamızda dijitale bulaşmadan sadece dokunarak okuyabildiğiniz yayın organımız Arka Plan Sanat’ın 25. sayısına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
.
https://arkaplansanat.com/product/arka-plan-sanat-25-sayisi/